ТЕЛЕФОНУЙТЕ: +38(067) 45 177 54
+38(067) 45 175 12
ГОДИНИ РОБОТИ: Пн - Пт: 9.00 - 18.00
Сб: 9.00 - 13.00

Блог

Рульові рейки: підсилювачі рульового управління

20.09.2019 / Новини

Провернути рульове колесо при значному навантаженні, не зважаючи на зручну будову рульової рейки, не так-то просто. При русі, за рахунок відцентрових сил – це неважко. А якщо машина не рухається? Тоді були розроблені пристрої для полегшення цього процесу. Підсилювачі керма існують двох типів: гідравлічний та електричний.

Конструкція рульової рейки з гідропідсилювачем ГУР

Основний принцип роботи рульової рейки з гідропідсилювачем – передача потужності від працюючого двигуна до зубчастої рейки за допомогою гідравлічного пристрою. До двигуна прибудований насос гідропідсилювача, який створює тиск в системі гідропідсилювача ГУР керма. Приводиться в дію він за допомоги ремінної передачі.

Масло під тиском потрапляє в розподільник. Рульова рейка з гідропідсилювачем працюють наступним чином. На рульовому валу встановлені спеціальні клапани, що пропускають масло в маслопроводи й випускають його звідти. На зубчастому валу встановлений поршень подвійної дії. В залежності від того, куди повертається кермо, масло тисне з одного боку, і без перешкод потрапляє в бачок гідропідсилювача ГУР, з іншого.

Така схема роботи дозволяє при працюючому двигуні повертати колеса в будь-якому напрямку практично без зусиль. Але така складна система збільшує і кількість можливих несправностей. Це може бути:

  • несправність насоса ГУР гідропідсилювача;
  • несправність клапанів розподільника;
  • пошкодження поршневої системи гідроциліндра;
  • пошкодження сальників гідроциліндра;
  • ослаблення або обрив ременя приводу насоса гідропідсилювача.

Несправності діагностуються й усуваються тільки досвідченими слюсарями станцій технічного обслуговування. Самостійно лізти в систему гідропідсилювача автовласникам не варто.

Важливо! Щойно ви відчули, що навантаження при обертанні рульового колеса збільшилося, негайно замовляйте діагностику й ремонт рульової рейки в компанії STEERING GEAR.

 

Рульові рейки: ремонт несправностей

20.09.2019 / Новини

Надаємо у зручній табличній формі перелік несправностей рульових рейок, які зустрічаються найчастіше, та методи їх усунення в компанії STEERING GEAR.

Прояв Несправність, яка може виникнути Метод усунення

 

Протікання рульової рейки Знос сальника рульового валу (протікання сальника);

корозія валу-рейки (теч з під пиляків);

негерметичність трубок циліндра, нагнітальної або відвідної трубки;

знос сальників рульової рейки

Ремонт рульової рейки з усуненням причини й всіх проблем

 

Стуки рульової рейки Знос шарнірів рульових тяг;

знос сухаря або його картера;

знос центрального зуба валу-рейки;

знос правої втулки валу рульової рейки;

вільний хід рульового валу в підшипнику;

порушення кута прилягання зубів рульової рейки й гвинта;

знос чи вертикальний вільний хід підшипників гвинта;

знос сайлентблоків кріплення рульової рейки до кузова;

стуки через люфт у карданчиках, вилці рульової колонки

Перебирання рульової рейки

 

Люфт у рульовій рейці Знос шарнірів рульових тяг;

знос сухаря або картера;

знос центрального зуба валу-рейки;

порушення кута прилягання зубів рульової рейки й гвинта;

вертикальний вільний хід підшипника гвинта;

знос сайлент-блоків кріплення рульової рейки до кузова

 

люфти в карданчиках рульової колонки, вилці рульової колонки

Реставрація рульової рейки

 

Стукіт і люфт, що відчуваються на кермі при енергійному похитуванні його з боку в бік на не заведеному двигуні Упирання золотника у власні обмежувачі;

пружність торсиона золотника

Не є несправністю рульової рейки. Діагностика рульового управління має здійснюватися на заведеному двигуні

 

Обтяження керма при обертанні в деяких постійних повторюваних положеннях Закисання карданчика рульового валу До несправностей рульової рейки не відноситься,  лагодиться ремонтом карданчика

 

Закушування керма в одну або в обидві сторони, особливо

«на холодну»

Знос картера розподільника;

знос циліндра в середньому положенні

Ремонт рульової рейки з усуненням причини відновленням або заміною картера

 

Туге кермо в деяких положеннях, супутній скрип. Погане самоповернення керма Погнутий вал-рейка;

погнутий картер рульової рейки; перетягнуто регулювання упору сухаря

 

 

Перебирання рейки з заміною або реставрацією рульової рейки

 

 

 

 

Насоси ГУР: основні несправності

28.08.2019 / Новини

Насоси ГУР: основні несправності

Прояв Несправність Усунення

 

З-під капота чути звуки на працюючому двигуні, при обертанні керма не змінюються До насоса ГУР відношення не мають Шукати інші джерела звуків
Схожий на свербіж звук, що посилюється при обертанні керма на місці. Голосніше на холодній машині. У бачку ГУР видно піну або бульбашки повітря

 

Заповітрювання системи:

-низький рівень масла в бачку

– або підсмоктування повітря через сальник насоса ГУР

 

Долити масло. Якщо бульбашки повітря все одно з’являються, причина в утрудненому надходженні рідини з бачка в насос ГУР або зносі сальника насоса

 

Схожий на свербіж звук, що посилюється при обертанні керма на місці. У бачку ГУР видно фонтанчик, піна, рідину викидає зовні

 

Заповітрювання системи:

підсмоктування повітря в бачку

 

Замінити бачок системи. У ньому забито або ушкоджено фільтруючу сітку
Кермо обертається туго, але виття від насоса ГУР не чути. Кермо стає легше при збільшенні обертів двигуна Підвисання витратного клапану Ця несправність рульових рейок іноді виникає після заміни масла або втручання в систему ГУР. Причина – зашлакованість системи. Якщо полегшення керма відбувається до 3000 оборотів, проходить саме. Якщо кермо стає легше тільки на 5000 оборотів і вище, потрібна чистка витратного клапана
Кермо обертається з ускладненням, чути виття. Кермо може стати легше на високих обертах мотора Задираки ротора Без заміни всіх нутрощів насоса ГУР не усувається. Запчастини окремо продаються рідкісними виробниками й коштують дорого. Ремонт недоцільний

 

Кермо обертається туго. Звуків від насоса немає. На газ реакції немає Поломка валу насоса ГУР всередині. Або руйнування ротора Заміна насоса, зустрічається на BMW

 

Схожий на свербіж звук, що посилюється при обертанні керма на місці, з’являється через деякий час після початку роботи насоса ГУР. Піна або повітряні бульбашки в бачку при нормальному рівні масла. У деяких випадках масло видавлює через пробку або насос «потіє» з боку шківа Підсмоктування повітря через зношений сальник валу шківа Замінити сальник або насос ГУР в зборі

 

Зусилля на кермі велике на будь-яких обертах двигуна в обидві сторони Руйнування гумового кільця плаваючої шайби Кільце слід поміняти, розібравши насос. Зустрічається на неякісних насосах ГУР

 

Кермо обертається з ускладненням, при обертанні чути свист, або воно «танцює», стає легше при збільшенні обертів Прослизання ременя Замінити ремінь приводу насоса ГУР на новий, перевірити роботу натяжителів, чи не прокрутило шків коленвалу на гумовому демпфері

 

 

 

Корозія зубів первинного валу рульової рейки не припустима

27.08.2019 / Новини

Це найостанніша несправність, після якої рульову рейку можна тільки викинути. Зуби первинного валу іржавіють пізніше всього іншого: зубів валу-рейки, внутрішнього й зовнішнього кінця валу-рейки. Ця несправність зустрічається нечасто. Тільки в самих запущених випадках або при збігу обставин – машина стояла, а в рульовій рейці була вода.

Зуби в будь-якому механізмі при роботі труться один об одного. Вони контактують тільки невеликою площею своєї поверхні. Зуби завжди робляться твердими, оскільки питомий тиск в зоні контакту дуже значний. В рульових рейках зуби гартуються до твердості 50-65 одиниць твердості за шкалою Роквелла. Це дуже високий ступінь гарту.

Залишати іржаві зуби у рульовій рейці не можна

При виникненні корозії на робочій поверхні зубів з’являються раковини. Площа плями контакту стає ще менше. При перевищенні питомого тиску на матеріал зубів більше критичного, зуби починають сколюватися. Страшно навіть подумати, що може бути, якщо відколоті частинки потраплять між зубів рульової рейки. Рейку заклинить!

Умови виникнення корозії зубів валу-рейки – це наявність води або вологи всередині рульової рейки протягом тривалого часу. Іноді навіть півроку достатньо, щоб абсолютно зіпсувати зуби корозією. Ще однією причиною корозії зубів може бути тривала стоянка машини. І навпаки, машини, які використовуються як таксі, набагато менше схильні до корозії всередині рульової рейки.

На жаль, зуби ніяк не відновлюються й не схильні до ремонту. Втрачений метал зубів неможливо ні наварити, ні напилити просто тому, що не можна досягти потрібної однорідності й твердості зубів. Казки про наварювання зубів розповідають тільки недобросовісні ремонтники.

Крім того, навіть, якщо було б можливо повернути втрачений внаслідок корозії метал, для відновлення профілю зубів потрібно знати їх параметри. Висоту, крок, модуль. У багатьох випадках ці дані можливо дізнатися тільки на заводі виробника.  Якщо компанія STEERING GEAR виявляє корозію зубів, то клієнту пропонується ремонт рульової рейки – заміна первинного валу в зборі із золотником на справний.

Знос картера циліндра: специфіка ремонту рульових рейок (ІІ ч.)

25.08.2019 / Новини

Чому ж критичний знос картера циліндра супроводжується заїданням керма в середньому положенні на холодній машині? Як відомо, будь-який автомобіль 95% свого пробігу переважно рухається по прямій, тобто в середньому положенні рульової рейки. Тому з’являються такі несправності, як знос центрального зуба, знос картера циліндра. Вироблення в місці сполучення кільця поршня збільшує зазор і погіршує прилягання поршня до циліндра. З’являється витік по контуру високого тиску й зниження тиску в системі. Кермо стає тугим.

Однак коли кільце на поршні розм’якшується від нагріву, воно включається в роботу різко, стрибкоподібно перекриваючи потік. Можна відчути невеликий удар на кермі. Коли рульова рейка зовсім прогріється, м’яке кільце на поршні здатне відчувати нерівності циліндра у середній частині. Тоді ефект закушування керма пропадає.

Найчастіше заїдання керма в середньому положенні, потемніння масла в бачку насосу ГУР зустрічаються на автомобілях Форд Мондео-3, останнім часом на Фокус-2, C-max. На рульових рейках зі сталевим циліндром (Японія, Корея) або загартованим алюмінієм (ZF), або білим кільцем на поршні (французькі автівки) критичного зносу циліндра й відповідно закушування керма в середньому положенні не відбувається.

Заїдання керма: важливість своєчасного ремонту рульової рейки

На жаль, ремонт рульової рейки при зносі картера циліндра на нинішній момент неможливий. При виникненні даної несправності потрібно міняти картер на новий. Компанія STEERING GEAR виконує реставрацію рульових рейок із заміною картера, при цьому ремонт обходиться дешевше встановлення нової рульової рейки.

Ремонт рульових рейок у випадку заїдання керма в середньому положенні не варто відкладати, адже зношується алюміній, що дуже негативно впливає на насос ГУР, викликаючи його передчасний знос. Насос ГУР знаходиться в зоні ризику і може в будь-який момент вийти з ладу.

Своєчасне звернення до фахівців, коли масло в бачку ще тільки починає чорніти, допоможе зупинити процес прискореного зносу алюмінію й зберегти рульову рейку.

 

Знос картера циліндра: специфіка ремонту рульових рейок (І ч.)

23.08.2019 / Новини

Ця несправність характерна виключно конкретним моделям автомобілів. Проявляється у вигляді заїдання керма тільки в середньому положенні в одну або обидві сторони на холодній машині. При нагріванні прояв зменшується або несправність проходить зовсім, поки рульова рейка не охолоне знову. Якщо в системі немає течі, і не відбувається постійна промивка, при зносі картера циліндра масло в бачку насосу ГУР обов’язково стає чорним. Відбувається це через рясну кількість продуктів зносу алюмінію.

За яких умов відбувається знос картера циліндра у рульових рейках

Знос картера циліндра (не плутати зі зносом картера розподільника) властивий рульовим рейкам з алюмінієвими картерами за умови, що на поршні встановлено кільце чорного кольору – суміш фторопласту й графіту. Картер зроблений з дуже твердого не гартованого алюмінію, й до системи залите не відповідне масло. При одночасному виконанні цих трьох умов, проблеми з закушуванням керма в середньому положенні гарантовані.

У багатьох рульових рейках чорне ущільнювальне кільце на поршні застосовується тому, що цей матеріал дуже стійкий в парі з металом, але одночасно він є абразивом. При використанні такого кільця на поршні валу-рейки відбувається стирання алюмінію в циліндрі, в якому рухається поршень. Рекордсменом з даної несправності є Форд Мондео 3. У цих машин поголовно настає знос картера циліндра, що б не робилося. Дієвий варіант – замінити кільце поршня на біле ще з самого початку експлуатації рульової рейки.

Алюміній, з якого зроблений картер, буває різним. Деякі виробники, зокрема ZF, застосовують авіаційний загартований алюміній, який набагато твердіше звичайного. У цьому випадку проблем зі зносом картера циліндра рульової рейки й закушуванням керма в середньому положенні не буває. Інші компанії – Koyo, Ford, на складі алюмінію економлять. Тому, якщо знехтувати правилами й залити, наприклад, зелене масло Febi 06162, то проблеми з рульовою рейкою не змусять довго очікувати.

Деякі масла для гідропідсилювачів ГУР керма, не дивлячись на формальну придатність для даного автомобіля, здатні викликати знос картера розподільника внаслідок низьких змащувальних здібностей конкретних видів матеріалів. В даному випадку пара матеріалів – це фторопласт з домішками й алюміній. Неправильне масло тільки погіршує їх роботу. Компанія STEERING GEAR у будь-який час проконсультує й порекомендує конкретний тип масла для тих чи інших рульових рейок.

Корозія валу: особливості ремонту рульової рейки

22.08.2019 / Новини

Корозія – це найпоширеніша причина виходу рульової рейки з ладу. Не важливо, стара у вас машина або їй всього пару років! Зазвичай все починається з некваліфікованого ремонту, коли настає час міняти кермові тяги.

Щоб поміняти тяги, потрібно зняти, а потім поставити назад пильовики рульових тяг, які слугують для того, щоб зробити простір всередині рульової рейки замкнутим і не допустити туди вологу. На жаль, у більшості випадків пильовики ставлять негерметично! Самий кричущий і поширений метод зафіксувати пильовики – це посадити їх на пластикові одноразові електричні хомути.

Пластикові хомутики – вбивці рульових рейок!

Деякі виробники використовують пластикові хомути для фіксації пильовиків, але є ряд вимог, при яких їх можна використовувати. По-перше, це спеціальні хомути, замок яких зроблений так, щоб рівномірно обжимати по всьому колу. По-друге, матеріал повинен бути стійким до високих температур, сонячного світла, зберігати пружність протягом усього терміну служби, щоб обжимати пильовик постійно. Електричні пластикові хомути для цього не підходять! Ми називаємо їх «вбивцями рульових рейок».

Отже, при негерметичності пильовиків, повітря буде розширюватися й виходити з рульової рейки кожного разу при нагріванні, а при охолодженні надходити всередину рульової рейки. Водяний пар конденсуватиметься всередині пильовиків у вигляді вологи.

Виникнення вологи під пильовиками рульової рейки неминуче призводить до корозії полірованих рухомих частин і виходу з ладу сальників, які труться по них. Вал-рейка має бути абсолютно гладким у місцях, де він стикається з сальниками! У запущених випадках корозії піддаються навіть зуби валу-рейки. Півроку їзди з негерметичними пильовиками буває достатньо, щоб корозія завдала непоправної шкоди.

Як здійснюється реставрація рульової рейки внаслідок корозії валу

У компанії STEERING GEAR зберігається величезна кількість нових валів на різноманітні рульові рейки. Проте, якщо вал дорого міняти на новий, ми застосовуємо ремонтну технологію – кінець валу проточується до меншого діаметру. Потім на нього в натяг з використанням спеціального компаунда запресовується труба з нержавіючої сталі, знову проточується й полірується до початкового діаметра. Результат – вал не гірше нового! До того ж нержавійка ніколи більше не заіржавіє.

З енциклопедії несправностей рульових рейок: заїдання кардана валу рульової колонки

21.08.2019 / Новини

Кермо почало підклинювати у деяких положеннях? З’явилися перекати на кермі, зникло самоповернення, або кермо взагалі стало тугим? Мало хто знає, що такі несправності рульового управління потребують не реставрації рульової рейки або насосу ГУР, а пов’язані з карданом валу рульової колонки.

Найвірнішою ознакою несправності саме кардана валу рульової колонки є підклинювання керма в конкретних двох положеннях на кожному обороті незалежно від положення коліс. Тобто машина стоїть на місці, двигун заведений, ви обертаєте кермом від упору до упору і відчуваєте, що він то збільшується, то стає легше рівно у два рази на кожен оборот.

У цьому випадку не сумнівайтеся, це полетів саме він – карданчик! Незабаром кермо може зловити клина. В особливо запущених випадках кермо може стати тугим у всьому діапазоні. Довга їзда на машині, у якої є підклинювання керма, руйнує рульову рейку й зношує її золотник, адже на первинний вал рульової рейки здійснюється значне бічне зусилля, на яке вона просто не розрахована.

Ремонт рульових рейок у STEERING GEAR

Так що ж може трапитися з карданом валу рульової колонки? Він може закиснути – перестати гнутися, або зноситися – отримати люфт. Машин з двома карданчиками в рульовій колонці більшість. Зазвичай один карданний шарнір розташований всередині кузова – в ногах водія, а інший безпосередньо біля рульової рейки або кермового редуктора – внизу під днищем, зовні, який ушкоджується найчастіше, оскільки працює у вологих умовах.

Є машини з трьома карданами – Спринтер 906, Фольксваген Крафтер. Ці автомобілі постійно переслідує хрускіт, стукіт при обертанні керма вже через рік експлуатації. Багато при цьому грішать на рульову рейку, проте вона не винна. У таких авто як Ніссан Альмера, Прикладу, Ауді А4, А5, Q5, карданчик валу рульової колонки – просто хворе місце. Раніше робили більш надійне ущільнення підшипника, і кардани практично не закисали.

Карданчик вала рульової колонки є найвідповідальнішим вузлом автомобіля, компанія STEERING GEAR застерігає від їх самостійного ремонту в гаражних умовах! Для коректного ремонту рульової рейки слід здійснити фахову діагностику поломки.

Як виконується реставрація рульових рейок внаслідок зносу картера розподільника

20.08.2019 / Новини

(Закінчення, початок у попередній публікації)

Чому ж під деякими кільцями є вироблення, а під деякими їх немає? І взагалі, як може м’який фторопласт зношувати металевий картер рульової рейки?

Відповідь наступна. Можливо, хтось пам’ятає дитячі коляски радянських часів. Ті коляски неодмінно видавали скрип, коли їхали! І це до того таки, що колеса їх були на пластикових втулках, що обертаються по сталевих осях.

Здавалося б – до чого тут рульові рейки! Так от, там була аналогічна ситуація. Частинки металу потрапляли у м’який фторопласт, і виявлялося, що вже не фторопласт треться по металу, а метал треться по металу! Відбувається знос! Продукти зносу – металеві частинки, залишаються в системі й знову проникають в матеріал кільця! І так безперестанно.

Цікаво, що на чистокровних японцях не буває такої несправності рульових рейок. Та й на європейцях вона зустрічається не завжди. Річ у тому, що зносу картера не відбувається, якщо під фторопластовими кільцями не встановлені гумові колечка. Вони викликають додатковий притиск фторопласту до алюмінію, тим самим створюють умови для початку переходу частинок алюмінію в кільця.

Як лагодить STEERING GEAR знос картера розподільника

Якщо замінити зношений картер рульової рейки неможливо, то наші майстри здійснюють «втулкування» картера розподільника. Для цього спочатку циліндр під розподільник розточується. Потім на спеціальний компаунд і з сильним натягом в нього запресовується втулка. Далі втулка розточується під необхідний діаметр, полірується, і в ній відновлюються канали. Результат – нітрохи не гірше нового картера!

Ремонт рульових рейок: причини зносу картера розподільника

19.08.2019 / Новини

Одного разу взимку ви прийшли на стоянку, завели машину й вирішили скоріше рушити, тому що просто поспішайте. Почали крутити кермо, й раптом незвичне відчуття тугості на ньому стало абсолютно несподіваним сюрпризом для вас. Ніби щось потрапило в механічні глибини рульової рейки й тут же під вашим зусиллям зламалося. Проте, кермо провернулося далі зі звичайною легкістю.

Ви покрутили кермо знову. Але воно було абсолютно звичайним, легким і ніщо більше не заважало його крутити. Подив і здивування змінилися побоюванням їхати. Але несправність пройшла, ви вирішили не баритися й рушили в дорогу. Так починає проявлятися несправність рульових рейок, що називається зносом картера розподільника. Надалі такі закушування керма будуть повторюватися все частіше, поки машина холодна, і дійдуть до стану, коли кермо стане просто тугим в одну сторону, або в обидві, й тільки зрідка буде «включатися».

Причина зносу картера рульової рейки-кільця

Розбираємо рульову рейку, виймаємо первинний вал – золотник, і бачимо: у місцях, де кільця розподільника терлися по картеру, з’явилися канавки. Їх бути не повинно. Розподільник, що містить у собі золотник, повинен, як випливає з назви, розподіляти потоки рідини для створення тиску на поршень і надання допомоги у повороті коліс.

Ці кільця самозапираються, тобто вони притискаються до стінок і перекривають потік масла тим сильніше, чим більший тиск на них діє. При цьому вони крутяться разом з валом в картері розподільника рульової рейки. З плином часу вони «виривають» канавки, кільце перестає самозапиратися, й перестає перекривати потік рідини. Тиск не створюється, й допомога в повороті керма пропадає, кермо стає тугим.

Кільця замикаються не відразу, а тоді, коли потік рідини повз них набуває значної швидкості. Тоді вони ніби «схлопуються», різко перекриваючи потік. Кермо при цьому різко легшає. Кільцям стає легше працювати, вони м’якшають через нагрів. Тому несправність рульової рейки проявляється спочатку тільки на холодну.

(Про особливості ремонту рульових рейок при зносі картера розподільника читайте у наступній публікації)

 

Page 1 of 712345...Last »