Рульові рейки: підсилювачі рульового управління
Провернути рульове колесо при значному навантаженні, не зважаючи на зручну будову рульової рейки, не так-то просто. При русі, за рахунок відцентрових сил – це неважко. А якщо машина не рухається? Тоді були розроблені пристрої для полегшення цього процесу. Підсилювачі керма існують двох типів: гідравлічний та електричний.
Конструкція рульової рейки з гідропідсилювачем ГУР
Основний принцип роботи рульової рейки з гідропідсилювачем – передача потужності від працюючого двигуна до зубчастої рейки за допомогою гідравлічного пристрою. До двигуна прибудований насос гідропідсилювача, який створює тиск в системі гідропідсилювача ГУР керма. Приводиться в дію він за допомоги ремінної передачі.
Масло під тиском потрапляє в розподільник. Рульова рейка з гідропідсилювачем працюють наступним чином. На рульовому валу встановлені спеціальні клапани, що пропускають масло в маслопроводи й випускають його звідти. На зубчастому валу встановлений поршень подвійної дії. В залежності від того, куди повертається кермо, масло тисне з одного боку, і без перешкод потрапляє в бачок гідропідсилювача ГУР, з іншого.
Така схема роботи дозволяє при працюючому двигуні повертати колеса в будь-якому напрямку практично без зусиль. Але така складна система збільшує і кількість можливих несправностей. Це може бути:
- несправність насоса ГУР гідропідсилювача;
- несправність клапанів розподільника;
- пошкодження поршневої системи гідроциліндра;
- пошкодження сальників гідроциліндра;
- ослаблення або обрив ременя приводу насоса гідропідсилювача.
Несправності діагностуються й усуваються тільки досвідченими слюсарями станцій технічного обслуговування. Самостійно лізти в систему гідропідсилювача автовласникам не варто.
Важливо! Щойно ви відчули, що навантаження при обертанні рульового колеса збільшилося, негайно замовляйте діагностику й ремонт рульової рейки в компанії STEERING GEAR.