Корозія зубів первинного валу рульової рейки не припустима
Це найостанніша несправність, після якої рульову рейку можна тільки викинути. Зуби первинного валу іржавіють пізніше всього іншого: зубів валу-рейки, внутрішнього й зовнішнього кінця валу-рейки. Ця несправність зустрічається нечасто. Тільки в самих запущених випадках або при збігу обставин – машина стояла, а в рульовій рейці була вода.
Зуби в будь-якому механізмі при роботі труться один об одного. Вони контактують тільки невеликою площею своєї поверхні. Зуби завжди робляться твердими, оскільки питомий тиск в зоні контакту дуже значний. В рульових рейках зуби гартуються до твердості 50-65 одиниць твердості за шкалою Роквелла. Це дуже високий ступінь гарту.
Залишати іржаві зуби у рульовій рейці не можна
При виникненні корозії на робочій поверхні зубів з’являються раковини. Площа плями контакту стає ще менше. При перевищенні питомого тиску на матеріал зубів більше критичного, зуби починають сколюватися. Страшно навіть подумати, що може бути, якщо відколоті частинки потраплять між зубів рульової рейки. Рейку заклинить!
Умови виникнення корозії зубів валу-рейки – це наявність води або вологи всередині рульової рейки протягом тривалого часу. Іноді навіть півроку достатньо, щоб абсолютно зіпсувати зуби корозією. Ще однією причиною корозії зубів може бути тривала стоянка машини. І навпаки, машини, які використовуються як таксі, набагато менше схильні до корозії всередині рульової рейки.
На жаль, зуби ніяк не відновлюються й не схильні до ремонту. Втрачений метал зубів неможливо ні наварити, ні напилити просто тому, що не можна досягти потрібної однорідності й твердості зубів. Казки про наварювання зубів розповідають тільки недобросовісні ремонтники.
Крім того, навіть, якщо було б можливо повернути втрачений внаслідок корозії метал, для відновлення профілю зубів потрібно знати їх параметри. Висоту, крок, модуль. У багатьох випадках ці дані можливо дізнатися тільки на заводі виробника. Якщо компанія STEERING GEAR виявляє корозію зубів, то клієнту пропонується ремонт рульової рейки – заміна первинного валу в зборі із золотником на справний.