З енциклопедії несправностей рульових рейок: заїдання кардана валу рульової колонки
Кермо почало підклинювати у деяких положеннях? З’явилися перекати на кермі, зникло самоповернення, або кермо взагалі стало тугим? Мало хто знає, що такі несправності рульового управління потребують не реставрації рульової рейки або насосу ГУР, а пов’язані з карданом валу рульової колонки.
Найвірнішою ознакою несправності саме кардана валу рульової колонки є підклинювання керма в конкретних двох положеннях на кожному обороті незалежно від положення коліс. Тобто машина стоїть на місці, двигун заведений, ви обертаєте кермом від упору до упору і відчуваєте, що він то збільшується, то стає легше рівно у два рази на кожен оборот.
У цьому випадку не сумнівайтеся, це полетів саме він – карданчик! Незабаром кермо може зловити клина. В особливо запущених випадках кермо може стати тугим у всьому діапазоні. Довга їзда на машині, у якої є підклинювання керма, руйнує рульову рейку й зношує її золотник, адже на первинний вал рульової рейки здійснюється значне бічне зусилля, на яке вона просто не розрахована.
Ремонт рульових рейок у STEERING GEAR
Так що ж може трапитися з карданом валу рульової колонки? Він може закиснути – перестати гнутися, або зноситися – отримати люфт. Машин з двома карданчиками в рульовій колонці більшість. Зазвичай один карданний шарнір розташований всередині кузова – в ногах водія, а інший безпосередньо біля рульової рейки або кермового редуктора – внизу під днищем, зовні, який ушкоджується найчастіше, оскільки працює у вологих умовах.
Є машини з трьома карданами – Спринтер 906, Фольксваген Крафтер. Ці автомобілі постійно переслідує хрускіт, стукіт при обертанні керма вже через рік експлуатації. Багато при цьому грішать на рульову рейку, проте вона не винна. У таких авто як Ніссан Альмера, Прикладу, Ауді А4, А5, Q5, карданчик валу рульової колонки – просто хворе місце. Раніше робили більш надійне ущільнення підшипника, і кардани практично не закисали.
Карданчик вала рульової колонки є найвідповідальнішим вузлом автомобіля, компанія STEERING GEAR застерігає від їх самостійного ремонту в гаражних умовах! Для коректного ремонту рульової рейки слід здійснити фахову діагностику поломки.