ТЕЛЕФОНУЙТЕ: +38(067) 45 177 54
+38(067) 45 175 12
ГОДИНИ РОБОТИ: Пн - Пт: 9.00 - 18.00
Сб: 9.00 - 13.00

Стук у втулці рульової рейки

Стук у втулці рульової рейки

26.07.2019 / Новини

Знос зовнішньої втулки є найімовірнішою причиною появи стукоту. Від цього й необхідність ремонту рульової рейки. Втулка називається зовнішньою, тому що знаходиться на самому краю картера рейки. Крім неї, у рульовій рейці можуть бути інші втулки, які не викликають стукотів.

Зовнішня втулка – це елемент, у якому щільно рухається вал-рейка. Вона фіксує правий кінець валу від будь-яких переміщень і дозволяє йому рухатися тільки по своїй осі. Інший кінець валу рульової рейки підтримує сухар. Чим щільніше втулка буде охоплювати вал, тим менше стуку можна від неї очікувати.

Матеріал виготовлення втулки рульової рейки

Кожен виробник виготовляє втулки зі свого матеріалу. Можна умовно розділити їх конструктив на європейський (ZF), японський і американський (TRW). Європейки деталі зроблені з алюмінію або сталі й мають вкладки зі зносостійкого пластику білого кольору.

Японські втулки роблять зі спеціального сорту силуміну, часто вони мають латунні вкладки з тефлоновим напиленням або з суміші поліетилентерефталату (ПЕТ) з графітом – знамениті втулки Тойоти чорного кольору. Американські втулки рульових рейок зроблено цілком з бежевого пластику без вкладок. Всі ці втулки є жорсткими.

Причини стуку у рульовій рейці

Останнім часом втулки рульових рейок все частіше стали робити не жорсткими, а м’якими! Є теорія, ніби вони не будуть стукати при зносі. Проте такі деталі руйнуються дуже швидко, і не те щоб стукають, а навіть дозволяють кінцю валу бовтатися й «ухати» на вибоїнах.

При їзді стукіт у втулці віддається різким металевим пробоєм, що поширюється по всьому кузову, особливо гучним, якщо правий кінець валу рульової рейки висунутий (кермо в крайньому положенні). Щоб визначити стукіт у втулці, досить під машиною взятися за правий кінець валу-рейки й енергійно похитати його вниз-вгору. Якщо буде помітний вільний хід або стук, потрібний ремонт втулки.

Ремонт втулок рульових рейок – це окрема технологія. У деяких сервісах точать втулки з фторопласту. Це не той матеріал, що потрібний у втулці. Річ у тім, що він має властивість «плинності» – дуже повільно, але безповоротно втрачає форму. Щільність охоплення валу швидко втрачається.

Компанія STEERING GEAR відпрацювала власну технологію з реставрації рульових рейок з використанням імпортних матеріалів. У разі потоншення вал-рейки проводиться перехід на ремонтний діаметр з ремонтною втулкою. Приїжджайте – ви самі все побачите.